Відбувся публічний захист дисертації Ігоря Тетяніна на здобуття наукового ступеня доктора філософії
14 червня 2024 р. у Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка відбулося засідання разової спеціалізованої вченої ради ДФ 44.053.062, створеної відповідно до Наказу ректора про створення разової спеціалізованої вченої ради № 33-А від 11.04.2024 р.
Публічний захист дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософії (PhD) (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) аспіранта четвертого року навчання Ігоря Тетяніна відбувся з використанням засобів відеозв’язку Zoom в режимі реального часу. Здобувач успішно захистив дисертацію на тему «Формування професійної культури майбутніх керівників аматорських колективів декоративно-прикладного мистецтва у процесі фахової підготовки», виконану під керівництвом докторки педагогічних наук, доцентки, доцентки кафедри культурології Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Ренати Винничук.
Голова спеціалізованої разової вченої ради – Олександр Лук’яненко, доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри культурології Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Офіційні опоненти: Володимир Виткалов, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри івент-індустрій, культурології та музеєзнавства Рівненського державного гуманітарного університету, та Віктор Стрельніков, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри філософії і економіки освіти Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського. Рецензенти: Леся Петренко – докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри загальної педагогіки та андрагогіки ПНПУ імені В. Г. Короленка, та Любов Кравченко, докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри культурології ПНПУ імені В. Г. Короленка.
Члени разової спеціалізованої ради одностайно підтримали актуальність обраної теми дослідження, бо однією з найважливіших ознак модернізації сучасної професійної освіти є розвиток фахової культури обраної групи професіоналів, котрі усвідомлюють галузь як особливу сферу практики, що забезпечує трансляцію культурних надбань від покоління до покоління, здатні до вибору нових форм і методів роботи; знають та використовують історичні досягнення свого народу, зокрема зразки декоративно-прикладного мистецтва, котре є об’єктом творчого натхнення і предметом фахового формування.
Надані Тетяніним І.О. дослідницькі матеріали та розроблена система завдань можуть бути застосовані в ході розширення та вдосконалення змісту програм навчальних дисциплін і різних видів практик зі спеціальності 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація у фахових коледжах культури і мистецтв, художньо-промислових коледжах та інститутах декоративного і прикладного мистецтва, для створення актуальних соціокультурних проєктів студентами коледжів у музеях, школах мистецтв, закладах загальної середньої і позашкільної освіти.
Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає у розробці спецкурсу з навчальної дисципліни «Кераміка» з підготовки бакалаврів спеціальності 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація; створенні пакетів творчих завдань з навчальних дисциплін «Художня кераміка» та «Гончарство»; пропозиції методичних рекомендацій з навчальних дисциплін «Орнамент» і «Кераміка» стосовно забезпечення роботи керівників аматорських колективів ДПМ з дітьми з особливими потребами з використанням кераміки в якості арт-терапії; організації та проведенні конкурсів з ДПМ (конкурси-виставки, відкриті дистанційні конкурси з кераміки та вишивки); проведенні низки тематичних майстер-класів для різновікових категорій населення із залученням здобувачів освіти третього та четвертого років навчання (залучення школярів до світу мистецтва; гончарство у розвитку моторики в інклюзії; значення глини у творчості дошкільнят).
Щиро вітаємо здобувача та наукового керівника з успішним захистом, бажаємо нових наукових звершень та подальшого професійного зростання!