На кафедрі теорії і методики технологічної освіти відбувся міжкафедральний науковий семінар «Методика навчання учнів 7-9 класів технології побутової діяльності та самообслуговування»

Декан факультету технологій та дизайну доцент Юлія Срібна акцентувала увагу на актуальних тенденціях розвитку системи загальної середньої освіти в Україні, яка орієнтується на відповідність державним освітнім стандартам й передбачає необхідність проведення теоретико-методологічного аналізу та експериментальної перевірки ефективності нових освітніх моделей навчання й виховання у контексті вітчизняної теорії та методики технологічної освіти.

Спікер семінару завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти професор Андрій Цина охарактеризував потенціал трудового навчання, який сприяє не лише набуттю здобувачами освіти предметних знань і вмінь, а й розвитку соціалізації та самозарадності у сучасному побуті, підкреслив важливість розвитку інноваційних методичних підходів до викладання  трудового навчання та технологій в закладах загальної середньої освіти у відповідності до сучасних освітніх стандартів.

Завідувач кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності, доктор педагогічних наук Євген Кулик окреслив методологічні основи підготовки майбутніх учителів до викладання побутових технологій акцентувавши увагу на значущості формування у здобувачів освіти вміння інтегрувати інноваційні методики викладання, адаптовані до потреб сучасної школи.

Професорка Валентина Титаренко у своєму виступі наголосила на потенційних можливостях технологічної освіти в контексті реформування Нової української школи та запровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, що включає в межах технологічної освіти обов’язкової змістової складової «самозарадність у побуті», згідно якої здобувачі освіти мають навчитися турбуватися про власний побут та вирішувати  відповідні практичні побутові завдання.

Доцентка Лариса Гриценко наголосила на важливості впровадження авторських методик у практику шкільного навчання, зокрема тих, що сприяють розвитку побутових умінь у контексті інтегрованого підходу до викладання технологій. Вона підкреслила значущість адаптації навчальних програм до потреб сучасного учня та суспільства.

Доцентка Тетяна Борисова зауважила, що впровадження інноваційних методик викладання технологій побутової діяльності та самообслуговування є ключовим чинником підвищення якості освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, підкреслила важливість подальшого наукового дослідження цієї проблематики.

Випускниця 4 курсу аспірантури спеціальності 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями) Оксана Рись висвітлила методолого-теоретичні та практичні засади авторської методики навчання учнів 7-9 класів технології побутової діяльності та самообслуговування, розкрила особливості її апробації та впровадження у закладах загальної середньої освіти України.

Доцентка Оксана Кудря підкреслила важливість організації трудової підготовки здобувачів освіти в закладах загальної середньої освіти за напрямом технологій побутової діяльності, акцентуючи увагу на доцільності поєднання проєктного методу та практико-орієнтованих завдань у процесі практичної підготовки учнів.

У обговоренні взяли участь кандидати педагогічних наук Наталія Нагорна, Наталія Орлова, Валерій Титаренко, кандидат сільськогосподарських наук Ольга Титаренко, доктор філософії Олексій Дебре, аспіранти Анна Шовкова-Альохіна та ін. Під час міжкафедрального наукового семінару відбувся обміну науковими ідеями, методичними напрацюваннями та досвідом.

You may also like...