Триває виробнича педагогічна практика в ЗП(ПТ)О здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти
Метою практичної підготовки є опанування навичок викладацької, навчально-методичної, виховної та організаційної роботи у якості викладача-практиката закладу професійно-технічної освіти.
Магістранти спеціальності 015.00 Професійна освіта (Дизайн) приходять практику на базі Вищого міжрегіонального професійного училища м. Полтави під керівництвом доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності Євгена Кулика. Вони закріплені за групами учнів, які опановують професії квітникарів, пекарів, кондитерів, облицювальників та гіпсокартонщиків. У цих групах магістранти проводять заняття з основ композиції та матеріалознавства, з безпеки життєдіяльності та охорони праці. А також готують проведення виховних заходів творчого дизайнерських спрямування та мистецьких майстер-класів.
Магістранти спеціальності 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) розподілені на декілька підгруп, які проходять практику в різних закладах професійно-технічної освіти, зокрема у Полтавському професійному ліцеї сфери послуг, Професійно-технічному училищі № 4 та Професійно-технічному училищі № 31 м. Полтава під керівництвом асистента кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності Світлани Огуй – методиста з методики викладання спеціальних дисциплін.
Переважно магістранти були закріплені за групами учнів, які навчаються за професіями «Кравець. Закрійник», в яких проводили заняття зі спеціальних дисциплін та виховні заходи національно-патріотичного спрямування.
Підсумки навчальної технологічної практики студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)
22 червня 2024 р. звітувалися про результати проходження навчальної технологічної практики студенти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 015 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості). Студенти 2 курсу успішно пройшли практику на базі приватного швейного підприємства ФОП «Плигач» та на базі Громадської спілки «Соціальне підприємство «Навчально-виробничий центр»» під керівництвом методиста – доцента кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності Тетяни Борисової.
Студенти 3 курсу проходили навчальну технологічну практику за місцем працевлаштування на підприємстві з виготовлення ортопедичного взуття ТОВ «Ортопед», де працюють дизайнерами-лекальщиками.
Практика тривала 4 тижні і була спрямована на поглиблення фахової технологічної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності. Практична підготовка у виробничих умовах дозволяє зануритися в реалії роботи швейного підприємства, яке спеціалізується на дрібносерійному виробництві головних уборів, а також виготовленні чоловічого одягу за індивідуальними замовленнями. За час практики студенти змогли розширити знання з технології виготовлення швейних виробів та детально ознайомитися з особливостями організації технологічного процесу у виробничих умовах, розподілу операцій між працівниками, способами передачі пачок деталей від одного робочого місця до іншого.
І найважливіше – опанували навичками роботи за спеціалізованим промисловим обладнанням, якого не має в навчальних швейних майстернях університету, наприклад, на закріпочній швейній машині, гудзиковому напівавтоматі, обладнанні для встановлення кнопок.
Така практика дозволяє перейняти досвід не лише роботи професіоналів майстрів швейної справи, а й ознайомитися з особливостями організації підприємницької діяльності під час спілкування з керівництвом швейного ательє.
Відбувся захист результатів виробничої педагогічної практики в закладах фахової передвищої освіти
29 жовтня 2024 року відбувся захист результатів виробничої педагогічної практики в ЗФПО для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня денної форми навчання факультету технологій та дизайну спеціальностей 015.00 Професійна освіта (Дизайн) та 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) у змішаному форматі.
До складу комісії з захисту результатів практики увійшли Близнюк М. М., професор кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності, гарант освітньої програми «Професійна освіта (Дизайн)»; Кулик Є. В., завідувач кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності, гарант освітньої програми «Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)»; Мокляк В. М., завідувач кафедри загальної педагогіки та андрагогіки; Рибалко О. Я., доцент кафедри кризової психології; Кондель В. М., доцент кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності; Насменчук А. М., директор Гадяцького фахового коледжу культури і мистецтв ім. І. П. Котляревського та Шаравара Р. І., директор Полтавського фахового коледжу університету «Україна» – стейкголдери (на громадських засадах).
Базами практики магістранти обрали декілька закладів фахової перед вищої освіти – це Гадяцький фаховий коледж культури і мистецтв ім. І. П. Котляревського; Дніпровський фаховий коледж технологій та дизайну; Полтавський фаховий коледж університету «Україна» та Відокремлений структурний підрозділ «Полтавський політехнічний фаховий коледж Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут».
Здобувачі вищої освіти презентували тематику занять, які підготували та провели за період практик, розмаїття виховних заходів, що відбулися за період практики, а також розповіли про напрацювання педагогічного досвіду для кінцевого оформлення окремих магістерських кваліфікаційних досліджень, проблематика яких була дотична до навчальних завдань практики.
Розпочалася навчальна педагогічна практика в ЗП(ПТ)О здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 015 Професійна освіта
Навчальна педагогічна практика – це ознайомчий етап у підготовці майбутніх викладачів з особливостями педагогічної роботи у закладах професійної освіти.
15 листопада 2024 р. відбулася настановча конференція перед навчальною педагогічною практикою в ЗП(ПТ)О здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей 015.00 Професійна освіта (Дизайн) та 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості). практика триватиме 4 тижні з 18.11.24 р. до 13.12.24 р.
Базами практики магістранти групи ПН(лп)-52 обрали Полтавський професійний ліцей сфери послуг та Громадську спілку «Соціальне підприємство «Навчально-виробничий центр»».
Керівником з організації та методики навчальних процесів в ЗП(ПТ)О призначено завідувача кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності, професора Євгена Кулика.
Магістранти групи ПН(д)-53 розпорошилися між наступними закладами професійної освіти:
- Решетилівський художній професійний ліцей,
- Громадська спілка «Соціальне підприємство «Навчально-виробничий центр»»,
- Державний навчальний заклад «Полтавське вище міжрегіональне професійне училище».
Керівником буде Микола Близнюк, професор кафедри професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності.
Проходження навчальної педагогічної практики магістрами передбачає ознайомлення практикантів з організацією та підготовкою до проведення занять; особливостями виховної роботи з учнями закладів професійно-технічної освіти. Начальна педагогічна практика магістрантів педагогічного університету має забезпечити умови для формування умінь і навичок майбутніх викладачів, безпосередньо пов’язаних із використанням теоретичних знань з педагогіки та психології професійної освіти, теорії і методики викладання спеціальних дисциплін в реальних педагогічних ситуаціях. Зокрема, аналіз календарно-тематичного плану, написання фрагментів плану-конспектів занять, формування критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів за дванадцятибальною шкалою, виконання кількісного і якісного аналізу контрольної чи самостійної роботи учнів закладу професійно-технічної освіти тощо.
Студенти 2 та 3 курсів денної та заочної форм навчання спеціальності 015.00 Професійна освіта (Дизайн) прозвітували про проходження навчальної дизайнерської практики
Навчальна дизайнерська практика здобувачами вищої освіти 3 курсу здійснюваласьу рекламній агенції «БОЙКО» та фірмі ТОВ «ОРТОПЕД».
Під час проходження навчальної дизайнерської практики студенти здійснювали проєктування різних видів рекламної продукції. Здобувачі вищої освіти розробляли дизайн-проєкти: реклами в інтернеті (банери, оголошення), реклами на транспорті (брендування маршрутних автобусів), поліграфічної продукції (постери, візитівки, запрошення, меню закладів харчування), зовнішньої реклами (вивіски, лайтбокси, штендери) тощо; проводили маркетингові дослідження з просування рекламної продукції на радіо.
Навчальна дизайнерська практика здобувачами вищої освіти 2 курсу здійснюваласьу студії графічного дизайну «Mironenko design». Під час проходження навчальної дизайнерської практики студенти здійснювали проєктування і моделювання об’єктів штучного предметного середовища. Здобувачі вищої освіти розробляли дизайн-проєкти інтер’єру приміщень різного призначення. Студенти ознайомились з сучасними прогресивними технологіями дизайнерського рішення інтер’єру призначення ; естетичними та технічними вимогами, архітектурно-композиційними особливостями середовища життєдіяльності людини засобами візуалізації інтер’єру; розвивали професійні навички сприйняття реальних об’єктів у просторі та практичні вміння зі створення проєкту інтер’єру приміщення, його зонування, природнього та штучного освітлення, кольорового рішення, врахування ергономічних вимог до проєктування обладнання та меблів.
Про підсумки виробничої педагогічної практики студенти 4 курсу спеціальностей 015.00 Професійна освіта (Дизайн) та 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) прозвітували на кафедрі професійної освіти, дизайну та безпеки життєдіяльності ПНПУ імені В.Г.Короленка.
Традиційно виробничу педагогічну практику здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти проходили у Полтавському професійному ліцеї сфери послуг. Студентки спеціальності 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) були закріплені за групою майбутніх кравців та співпрацювали з майстром виробничого навчання з професії «Кравець. Закрійник» Полтавського професійного ліцею сфери послуг Оленою Вікторівною Мартиновою, а студенти спеціальності 015.00 Професійна освіта (Дизайн) були закріплені за групою майбутніх перукарів-стилістів та співпрацювали з майстром перукарської справи Холодняк Оксаною Григорівною.
За період практики студенти мали можливість поглибити свою фахову підготовку з проведення теоретичних і практичних занять та виховної роботи з учнями закладу професійної освіти. Підготували та провели заняття з фахових дисциплін, виховні заходи, зокрема «З Україною в серці», «Роль кравчинь в сучасному світі», «Вдень української писемності та мови», «Полтавський педагогічний університет імені В.Г. Короленка».
Щиро дякуємо керівництву та педагогічному колективу Полтавського професійного ліцею сфери послуг за багатолітню тісну співпрацю!
РОЗПОЧАЛАСЯ НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 015 ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА
29 травня 2023 року розпочалася навчальна технологічна практика студентів спеціальності 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) та навчальна дизайнерська практика студентів спеціальності 015 Професійна освіта (Дизайн).
Під час настановної конференції факультетський керівник Юрій КАЛЯЗІН наголосив на формі та умовах проведення практики, дотриманні вимог безпеки в умовах військового стану в нашій країні, провів інструктаж з техніки безпеки на робочих місцях, а також ознайомив з графіком роботи студентів та керівників на весь період практики.
Із завданнями практики студентів ознайомили групові керівники. Тетяна БОРИСОВА розповіла про особливості звітування студентів 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) у гул-класах з навчальної практики, про етапи роботи та вимоги до виготовлення об’єктів праці студентів за період практики. За погодженням зі здобувачами освіти обрано 2 об’єкти праці – це декоративна (диванна) подушка-пультяшниця у вигляді іграшки та рюкзак з декоруванням в техніках за вибором студентів.
Наталія ОРЛОВА акцентувала увагу студентів спеціальності 015 Професійна освіта (Дизайн) на правилах макетування, підборі матеріалів та елементів для відтворення ландшафту, флори та архітектурних споруд в натуралістичному вигляді, дотриманні пропорцій між елементами макету. Об’єктом дослідження та виготовлення за період навчальної дизайнерської практики є макет рекреаційної зони в урбаністичному середовищі.
ПЕРЕЙМАЄМО КРАЩИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ ДОСВІД
Плідно проходить виробнича педагогічна практика студентів факультету технологій та дизайну спеціальності 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) у стінах Полтавського професійного ліцею сфери послуг.
Відкрите заняття на тему: «Модульне проєктування сучасного поясного і плечового одягу» провела викладач Олена Миколаївна МЕДЯНИК.
Студенти ознайомилися із сучасною системою модульного проєктування одягу, яка використовується провідними дизайнерами світу вже більше століття. Професійна цікавинка заходу – правила моделювання одягу, завдяки яким на одній базовій основі деталі можна створювати безліч нових форм.
Особливо студентів вразило захоплення педагога своєю справою, приємно вразив арсенал дидактичних засобів, пристосувань та колекції наочних посібників, розроблених Оленою Миколаївною.
Результати навчальної технологічної практики студентів спеціальності 015.36 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)
Результати навчальної дизайнерської практики студентів спеціальності 015.00 Професійна освіта (Дизайн)
РЕАЛІЗАЦІЯ КРЕАТИВНИХ ІДЕЙ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Виробнича педагогічна практика здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» факультету технологій та дизайну спеціальності 015.00 Професійна освіта (Дизайн)
Виробнича педагогічна практика здобувачів освітнього ступеня “магістр” факультету технологій та дизайну спеціальності 015.17 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)
Навчальна дизайнерська практика здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету технологій та дизайну спеціальності 015.00 Професійна освіта (Дизайн)
Навчальна технологічна практика здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» факультету технологій та дизайну спеціальності 015.17 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)
Виробнича педагогічна практика у вищій школі
здобувачів освітнього ступеня “магістр” спеціальності 015.17 Професійна освіта (Технологія виробі легкої промисловості)