Кафедра теорії і методики технологічної освіти провела Всеукраїнську науково-практичну конференцію «РОЗВИТОК ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В РІЧИЩІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»
16 грудня 2025 року кафедрою теорії і методики технологічної освіти ПНПУ імені В. Г. Короленка проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Розвиток технологічної освітньої галузі в річищі Нової української школи». Подія зібрала освітянську спільноту з різних регіонів України й пройшла у змішаному форматі за участю провідних науковців і практиків технологічної освіти.

Старт конференції ознаменувався відкриттям тематичних виставок у фойє навчального корпусу №2, що продемонстрували різні грані НУШ і технологічної освіти:


«Не кажи не вмію, а кажи навчуся» — виставка творчих робіт учнів, яку представили вчителі трудового навчання та технологій КЗ Полтавська ЗОШ І-ІІІ ступенів №34 Полтавської міської ради Світлана Ляшенко та Віктор Ляшенко.


«STEM-орієнтований підхід у навчанні технологіям» — презентація педагогів Ліцею №14 «Здоров’я» Полтавської міської ради Тетяни Куратнік та Сергія Куратніка.


«Цінності миру у вихованні учнів 5–9 класів на уроках технологій» — експозицію представив учитель КЗ Полтавська ЗОШ І-ІІІ ступенів №9 Полтавської міської ради Даниїл Бут.


«Розвиток креативності учнів засобами мистецьких проєктів» — виставку презентували вчителі образотворчого мистецтва і технологій Наукового ліцею №3 Полтавської міської ради Олена Варданія та Наталія Дубик.


«Декоративна прикладна творчість учнів НУШ» — свої напрацювання показали вчителі Ліцею №2 «Подільський» Полтавської міської ради Раїса Марцинковська та Оксана Шеффер.


«Нові можливості для розвитку учнів у НУШ» — презентував учитель Миргородської гімназії №2 «Гелікон» Олександр Лях.


Трудове об’єднання учнів НУШ «Трудовичок» — досвід представив учитель Великобузівського НВК Шишацької селищної ради Полтавської області Геннадій Світличний.


«Майстри народного декоративно-ужиткового мистецтва для НУШ» — презентували здобувачі другого (магістерського) рівня факультету технологій та дизайну ПНПУ Наталія Рома та Олена Грінченко.


«Студенти факультету технологій та дизайну для НУШ» — представили здобувачі першого (бакалаврського) рівня факультету технологій та дизайну ПНПУ Марина Колінько та Ірина Мельник.


Пленарне засідання задало високий науковий тон дискусії. У вітальному слові Докторка педагогічних наук, професорка, членкиня-кореспондентка НАПН України, заслужена працівниця освіти України, лауреатка Державної премії України в галузі науки і техніки, ректорка Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Марина Гриньова відзначила місію університету у формуванні творчого вчителя технологій, наголосивши на поєднанні інновацій, академічних традицій і партнерства з громадами та закладами освіти.


Доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи ПНПУ імені В. Г. Короленка Василь Фазан наголосив на стратегічній ролі наукових досліджень і міжкафедральної кооперації у розвитку технологічної освіти та підтримці молодих учених.


Очільниця факультету технологій та дизайну, професорка кафедри теорії і методики технологічної освіти ПНПУ імені В. Г. Короленка Юлія Срібна у своєму виступі приділила увагу питанню місця технологічної освітньої галузі в сучасній школі, окресливши інноваційні підходи до змісту, методик і STEM-орієнтації.
Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри ТМТО ПНПУ імені В. Г. Короленка Андрій Цина зауважив щодо новацій у підготовці майбутніх учителів технологій у зв’язку із реформою Нової української школи.


Докторка педагогічних наук, професорка Хмельницького національного університету Ірина Андрощук наголосила на партнерській взаємодії учасників освітнього процесу в контексті реформи НУШ як передумові сталих змін.
Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної освіти УДПУ імені Павла Тичини Андрій Терещук зауважив ключові виклики і перспективи технологічної освіти в профільній середній школі, акцентувавши на компетентнісних результатах.


Доктор педагогічних наук, професор УДПУ імені Павла Тичини Олександр Коберник приділив увагу формуванню професійних компетентностей майбутніх учителів у процесі вивчення теорії та методики навчання технологій.
Кандидат педагогічних наук, проректорка з науково-методичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» Алла Остапенко наголосила на регіональних викликах і можливостях розвитку технологічної освіти в умовах війни та дистанційного навчання.


Докторка педагогічних наук, професорка Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Лідія Сліпчишин відзначила ціннісні засади технологічної освіти як підґрунтя виховання відповідальних і творчих громадян.
Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри технологічної та професійної освіти ДДПУ імені Івана Франка Леонід Оршанський наголосив на методологічних орієнтирах реалізації галузі в школі, змісті й інноваційних стратегіях навчання.
Кандидат педагогічних наук, завідувач відділу технологічної освіти Інституту педагогіки НАПН України Василь Туташинський зробив акцентну доповідб на тему «Розвиток технологічної освіти: точки зростання»


Доктор педагогічних наук, професор Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка Микола Курач приділив увагу питанням методологічної культури як основи готовності вчителя технологій НУШ до інноваційної діяльності.
Здобувачка третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти ПНПУ Оксана Терентьєва зауважила роль STEM-орієнтованого підходу як чинника модернізації технологічної освітньої галузі.


Учителька технологій Ліцею №14 «Здоров’я» ПМР Тетяна Куратнік приділила увагу практичним аспектам упровадження НУШ у технологічній галузі на рівні базової школи та орієнтирам для профільної.
Здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти ПНПУ Олександр Лях відзначив інструменти і досвід шкільної практики, що підтверджують ефективність компетентнісних і проектних підходів у навчанні технологій.


Робота конференції продовжилася за секційними напрямами: від теорії і практики реформування НУШ — до інновацій у технологічній галузі, регіональних проблем та просвітницької комунікації цінностей вітчизняної технологічної освіти. Така структура дозволила поєднати огляд концептуальних рішень із презентуванням прикладних кейсів шкільної та університетської практики.
Підсумком Всеукраїнської науково-практичної конференції стала консолідація колег навколо спільних пріоритетів: посилення науково-практичної співпраці, підтримка шкільних і університетських інновацій та розбудова відкритого освітнього простору, де дослідницькі наукові розвідки й учительські практики працюють на спільну мету — якісне оновлення технологічної освітньої галузі в річищі НУШ.
