На кафедрі теорії і методики технологічної освіти у співпраці із зовнішніми стейкголдерами триває робота над удосконаленням освітньої програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології)»

25 лютого 2021 р. у режимі відеоконференції відбулося засідання робочої групи із розробки/оновлення освітньо-професійної програми (ОПП) «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

У засіданні взяли участь: гарант ОПП Лариса Гриценко, члени робочої групи Оксана Кудря, Юлія Срібна, Ольга Титаренко, директор Хорольської гімназії Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області Микола Копайгора, директорка комунального закладу «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №30» Полтавської міської ради Полтавської області Оксана Чередник, здобувачки вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету технологій та дизайну Діана Вінницька та Олександра Мисак.

До обговорення освітньої програми долучилися очільниця факультету технологій та дизайну професорка Валентина Титаренко, завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти професор Андрій Цина та зовнішні стейкголдери освітньо-професійної програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: директорка Кибинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Миргородської районної ради Полтавської області Лариса Лисенко і директорка Полтавського міського центру позашкільної освіти Полтавської міської ради Полтавської області Лариса Семеняка.

Гарант ОПП Лариса Гриценко, презентуючи проєкт освітньо-професійної програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» на 2021–2022 н. р., наголосила, що при перегляді та оновленні проєкту ОПП були враховані результати анкетування здобувачів вищої освіти та стейкголдерів.

Кожен із присутніх мав змогу висловити свої зауваження та побажання щодо підвищення якості освіти здобувачів вищої освіти зі спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології) – майбутніх вчителів трудового навчання та технологій.

Андрій Цина, завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти, запропонував залучати (за згодою) зовнішніх стейкголдерів до роботи в складі атестаційної комісії. Валентина Титаренко, професорка кафедри, декан факультету технологій та дизайну, внесла пропозицію розширити географію закладів вищої освіти для реалізації академічної мобільності здобувачів вищої освіти.

Члени   робочої   групи   також   висловили   свої   пропозиції.   Так, Ольга Титаренко акцентувала увагу на необхідності оновлення освітньої програми у руслі затвердження Державного стандарту базової середньої освіти та професійного стандарту вчителя. Юля Срібна запропонувала враховувати пропозиції випускників, вчителів трудового навчання, зокрема випускника 2020 р. М. Суркова про врахування тенденцій розвитку Нової української школи в процесі підготовки майбутніх учителів. Оксана Кудря звернула увагу на удосконалення спрямованості нашого ОП на підготовку майбутніх учителів технологій до роботи в закладах позашкільної освіти та поряд з цим запропонувала переглянути формулювання окремих ПРН, зокрема ПРН 19, 20

Здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Олександра Мисак вказала на актуальність внесення навичок soft skills в ОП 2021, на важливості яких наголошують у всіх сферах працевлаштування майбутніх фахівців.

Стейкголдери рекомендували звернути увагу на такі аспекти: Посилити зв’язок між теоретичною підготовкою студентів в університеті і практичною її реалізацією в умовах закладів загальної освіти у змісті практик; Оптимізувати зміст професійно-орієнтованих дисциплін, підсилити відповідність змісту навчання за освітньою програмою вимогам сучасної технологічної освіти; Удосконалити шляхи формування та саморозвитку особистості засобами індивідуального підходу у відповідності до вікових особливостей учнів.

Микола Копайгора зауважив на тому, що профорієнтаційну роботу не бажано відділяти від фахової діяльності. Майже в кожній темі з трудового навчання та технологій можна знайти профорієнтаційну складову. Тому синтез методики профорієнтаційної роботи та методики технологічної діяльності має бути доречним у руслі розвитку Нової української школи.

Лариса Семеняка зазначила про важливість презентаційної діяльності у роботі як керівників гуртків, так і вчителів трудового навчання, тому в ОП 2021 р. вводимо вивчення ОК «Основи виставкової діяльності».

Загалом стейкголдери висловили підтримку науково-педагогічним та педагогічним працівникам кафедри теорії і методики технологічної освіти з головних напрямів професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології).

You may also like...