Відбувся міжнародний семінар «Нові підходи та методики вивчення історії транзитного часу»
20 вересня 2021 р. у Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка відбулася подія у рамках серії заходів міжнародного проєкту «Lost in Transition», що покликаний вивчити та узагальнити досвід країн із пострадянським минулим у викладанні теми транзитних поколінь та перехідних станів суспільства. Міжнародний науково-методичний семінар-тренінг «Нові підходи та методики вивчення історії транзитного часу» був організований за підтримки Федерального офісу закордонних справ Німеччини, NGO DRA, громадської організації «Конгрес активістів культури».
На заході були присутні викладачі та здобувачі вищої освіти факультетів історії і географії, технологій та дизайну, працівниці відділу інноваційної діяльності та міжнародних зав’язків, практикуючі учителі та гості з інших ЗВО України. Із вітальним словом та презентацією проєкту «Lost in Transition» від міжнародної команди звернулася спікерка Нора Корте. Кураторка проєкту в Україні Олена Правило ознайомила учасників з концепцією майбутнього підручника про транзитне покоління. Журналіст Ігор Ізотов виступив із доповіддю щодо можливостей використання подкастів під час роботи історика.
Старший викладач кафедри міжнародних відносин Києво-Могилянської академії Данило Метельський розтлумачив специфіку поширення інформації про транзитний час у ХХІ століття. Модерував захід завідувач кафедри культурології Олександр Лук’яненко, котрий поділився досвідом участі у проєкті та залучив присутніх до дискусії щодо питання транзиту поколінь та фасилітував розробку планів уроку з використанням різних методик на тему транзиту. Досвідом такої роботи поділилися учителі-практики Ніна Зелюк та Ольга Єрмолаєва.
Учасники семінару працювали з відеосвідченнями, історики Віталій Дмитренко та Анастасія Момот дискутували щодо методики залучення усноісторичного матеріалу до навчального процесу, про розвиток сучасних підходів до переосмислення процесів трансформації у 1990-х роках у шкільній та неформальній освіті.
Семінар сприяв налагодженню співробітництва та обміну досвідом між партнерами з Німеччини та спрямував освітян на розробку та апробацію нових навчальних форматів за допомогою усної історії, роботи зі свідками епохи та підвищенню кваліфікації педагогів.