Науковці університету поширюють практики неформальної освіти
У педагогічному університеті триває серія заходів у рамках міжнародного освітнього проєкту «Lost in Transition». Його учасники вивчають та узагальнюють факти з минулого пострадянських країн і займаються розробкою методики викладання теми транзитних станів. Викладачі кафедри культурології Олександр Лук’яненко й Анастасія Момот зі здобувачами вищої освіти Анастасією Коваленко, Вікторією Деркач, Ольгою Слухай, Іллею Зайцем і Тарасом Найденком у вересні-жовтні 2021 р. були учасниками серії вебінарів для представників із Білорусі, Грузії та України. Після низки профільних подій короленківці долучилися до кола мультиплікаторів – фахівців, які розповсюджують знання та поширюють практики неформальної освіти у галузі сучасної історії та культури України з акцентом на турбулентному часі змін 1990-х рр. Наприкінці вересня в ПНПУ імені В. Г. Короленка відбувся міжнародний семінар «Нові підходи та методики вивчення історії транзитного часу», організований за підтримки Федерального офісу закордонних справ Німеччини, NGO DRA та громадської організації «Конгрес активістів культури». Наступним етапом проєкту є робота із громадськістю.
У рамках запланованих заходів доцент кафедри культурології Віталій Дмитренко провів лекцію-дискусію для студентів факультету технологій та дизайну. Учасники заходу обговорювали поняття транзитного часу та особливості розвитку культури в цей період. Оживити тему допомогла робота зі спогадами одного з учасників студентських виступів 1990 р. Валентина Чемериса. Студенти разом із Віталієм Дмитренком випрацьовували навички аналізу спогадів і роботи з кіно- та фотодокументами, з’ясовували мотивацію молоді, аналізували чинники, що вплинули на формування її свідомості.
Серед завдань проєкту «Lost in Transition» є не лише робота зі спеціалістами, а й адаптація теорії транзиту для різновікових груп і широкого загалу. Аспірант Тарас Найденко організував у Полтавській міській школі мистецтв «Мала академія мистецтв ім. Р. Кириченко» урок, присвячений перехідному часу в культурі України 1990-х – 2000-х рр. Учні 7-го класу опрацьовували відео-фрагменти свідчень очевидців й апробували навички інтерв’юерів, адже захід прийшли свідки, які розповіли дітям про участь академії у процесі транзиту протягом 30 років незалежності.