Василь Фазан та Олександр Лук’яненко – учасники Міжнародної літньої школи в Познані

На початку воркшопу українська делегація познайомилася з організацією роботи та функціонуванням окремих факультетів та інститутів Університету Адама Міцкевича в Познані, розташованими у новому кампусі Morasko, серед них Факультет політології та журналістики, Хімічний факультет, Факультет біології, Центр передових технологій у Познані, який об’єднує спеціалістів у точних, природничих і технічних науках, які зосереджуються на нових матеріалах і біоматеріалах із різноманітним застосуванням, а також студентський гуртожиток «Метеор».

Лекторій та практичні заняття п’яти тематичних сесій проходили в Сенатській залі Колегіуму Університету Адама Міцкевича в Познані (AMU). У блокові «LAS «Теорія» українська делегація ознайомилася з історико-теоретичними основами викладання Вільних мистецтв. Проректор з міжнародної співпраці цього закладу освіти, професор, доктор хабілітований Рафал Вітковський обґрунтував значення організацію викладання Liberal Arts and Sciences (LAS) для європейських університетів. Ректор Братиславської міжнародної школи гуманітарних наук (BISLA) Самуель Абрахам пояснив переваги та ризики різноманітності моделей LAS.

Учасники літньої школи працювали на сесіях з вивчення роботи класичних університетів, підрозділів LAS і програма(и) та шляхів навчання LAS. Зокрема, професор викладання гуманітарних наук університетського коледжу Маастрихта Теун Деккер структурував досвід роботи голландського навчального закладу з методикою проблемного навчання. Керуюча директорка коледжу вільних мистецтв і наук Університету Юстуса-Лібіха в Гіссені (Німеччина) Шарлотта Кіцінгер проаналізувала міждисциплінарну програму навчання, а директор LAS, Університету Адама Міцкевич професор, доктор хабілітований Лукаш Ружицький пояснив функціонування цієї програми AMU. Керуючий директор університетського коледжу Фрайбурга Пауль Штерцель запропонував модель програми підготовки бакалавра вільних мистецтв і наук у своєму закладі вищої освіти. Професор Конрад Домінас з Університету Адама Міцкевича у Познані пояснив специфіку організації міждисциплінарного індивідуального навчання в AMU.

Воркшоп включав у себе вивчення досвіду роботи Bard College Berlin – приватного університету, що був заснований для забезпечення суспільних інтересів (доповідачка – Беріт Еберт, директорка громадських програм і стратегічних ініціатив Берлінського коледжу Бард), а також детальний розбір функціонування школи шуманітарних наук у Братиславі (ректор BISLA – Самуель Абрахам). Зустрічі передбачали переосмислення ролі університету та програм бакалаврату на прикладі коледжу Леуфана Люнебурзького університет («Бакалавр Leuphana: Структура програми отримання ступеня та мейджор «Studium Individuale», доповідачка – академічна директорка Вільних мистецтв Штеффі Хобусс), та ознайомлення з функціонуванням системи міждисциплінарності в Утрехтському університеті (спікери – керівниця програми вільних мистецтв і наук Ріанне ван Ламбалген та викладач LAS і радник з міждисциплінарної освіти Тімот Бланд).

Під час роботи Літньої школи відбулися практичні заняття, дискусія з експертами ЄС щодо значення LAS, знайомство з роботою Європейського консорціуму вільних мистецтв і наук (ECOLAS). Українські науковці на круглому столі за модерації Президента НаУКМА Сергія Квіта мали змогу обговорити проблеми і перспективи роботи з заступником Міністра освіти і науки Михайлом Винницьким та Головою Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Андрієм Бутенком.

Олександр Лук’яненко та Василь Фазан як представники одного з п’яти українських університетів, задіяних у проєкту «Розробка та впровадження Liberal Arts Studies в Україні», долучилися до спеціальної сесії «LAS для України?». В кінці роботи Літньої школи учасники отримали сертифікати про участь.

You may also like...