КУЛЬТУРОЛОГИ ВИВЧАЮТЬ ВПЛИВ ВІЙНИ НА МИСТЕЦЬКИЙ ПРОСТІР

Здобувачі освіти спеціальності 034 Культурологія вивчають те, яким чином російсько-українська війна відображається на розвиткові національного мистецького простору. Так, магістрантка Таісія Тарасовська присвячує цьому свої наукові пошуки, аналізуючи роботи митців у різних жанрах, порівнюючи сюжетність та колористику, техніки та образи у довоєнному та нинішньому доробкові творців.

Студенти-культурологи долучаються до процесу осмислення таких змін і через візити на виставки сучасників. Одна з них відбулася у Полтавському літературно-меморіальному музеї Панаса Мирного. Молодь дізналася про творчий шлях художника Олександра Сиваша, котрий уперше взяв пензля в руки у 45 років – після повномасштабного вторгнення. Раніше він займався перевезеннями, ремонтом техніки, тобто був далеким від мистецтва. Митець на власні очі бачив війну, починаючи з 2014 року. Олександр зміг проїхати лінію фронту упродовж близько 60 поїздок, доправляючи гуманітарну допомогу військовим.

Коли ж росія розпочала повномасштабний воєнний наступ, він не міг не стати на захист України і записався до лав територіальної оборони. Чоловік брав участь у «Гадяцькому сафарі», був поранений і за рекомендацією лікарів почав писати картини лівою рукою, та й згодом відкрив у собі не лише художній, а й поетичний талант. Із 2014 року почав писати патріотичні вірші, деякі з них навіть увійшли до колективної поетичної збірки. Олександр Сиваш почав малювати в палаті на простих аркушах. До нього згодом почали приходити полтавські художники й майстри народної творчості. Їм належала ідея створення персональної виставки.

Здобувачі освіти за допомогою стейкголдерів, музею Панаса Мирного та директорки закладу культури Світлани Завалій, опанували методику організації патріотичних соціокультурних заходів та обговорили роботу з місцевими митцями-аматорами.

You may also like...