Майбутні культурологи вивчають досвід роботи польських культурних інституцій
Здобувачі І та ІІ рівнів вищої освіти ОП Культурологія зустрілися з викладачкою Ягелонського університету, головою Фундації Масових Видовищ, Фундації Культурної Дипломатії, співзасновницею соціального підприємництва «Кав’ярні-книгарня «Нитка», директоркою Міжнародного фестивалю українського театру «Схід-Захід» у Кракові (Польща) Надією Мороз-Ольшанською.

Гостя розповіла майбутнім керівникам у сфері культури про специфіку організації співпраці культурних інституцій з громадськими об’єднаннями, бізнесом та публічними закладами. Під час дискусії зі студентами учасники заходу розібрали питання еволюції творчої ідеї, співвідношення роботи і задоволення, торкнулися питання емоційного і професійного вигорання.

Студенти-бакалаври та здобувачі магістерського ступеня ознайомилися з етапами організації та менеджменту культурного проєкту на прикладі Міжнародного фестивалю українського театру «Схід-Захід» у Кракові. Надія Моро-Ольшанська зорієнтувала слухачів у питаннях співвідношення внутрішньої ідеї та кінцевого бачення під час розробки проєкту, актуалізувала питання російської мови та російської драматургії загалом у мистецькому просторі сучасності. Молодь ознайомилася з питаннями формування бюджету мистецького проєкту, який включає у себе виплата заробітної плати, кошти на майбутні фестивалі. Осібне питання стосувалося налагодження зав’язків з партнерами для реалізації фестивальних івентів. Н. Мороз-Ольшанська розповіла про роль університетів як почесних патронів заходів, які надають у тому числі підтримка в інформаційному просторі, а також пропонують свої театральні сцени, а студенти залучаються як волонтери до реалізації проєктів.

Майбутні керівники закладів культури дізналися про важливість аргументації співпраці партнерам, побачили практичну вагу уміння аналізу документів у площині того, як місто працює з інституціями. Культурологи розглянули специфіку організації івентів у багатокультурному місті з використанням субтитрів, лібрето іноземною мовою та врахуванням ціннісних орієнтирів національних спільнот та меншин з різного історичного та культурного контексту особливо щодо інтересів та уподобань української діаспори після трагічних подій 24 лютого 2022 року.

На заході розглянули питання взаємодії з міськими відділами культури, воєводствами і Міністерством культури Польщі у площині фінансування проєктів по конкурсах і фестивалях громадських обʼєднань як із грантодавцями. Тут же обговорили специфічні риси роботи у публічному секторі та пошуку бізнес партнерів, де бізнес має відчувати вигоду від культурного заходу.
Здобувачі освіти отримали практичні рекомендації щодо реалізації творчої ідеї на прикладі циклу показів українських фільмів у малих кінотеатрах у Кракові, що переріс у Тиждень українського кіно; розглянули реалізацію приватних проєетів-книгарень як місць для проведення концертів, майстер-класів, що можуть підтримуватися державою. Окрема тема дискусії стосувалася проєктів із неформальної освіти та волонтерського напрямку роботи, пов’язаного з тим, що працівники культури пішли на фронт у ході російсько-української війни.
