Практичні заняття культурологів у Полтавській обласній філармонії
Студенти й викладачі кафедри культурології, доценти Алла Литвиненко та Віталій Дмитренко відвідали родинне свято у Полтавській обласній філармонії «Чудо творимо разом зі Святим Миколаєм». Перед глядачами виступали артисти пісенно-танцювального ансамблю «Полтава» разом із вокально хоровою студією «Домінус» та квартет «Зарево». Пісенну творчість дарували заслужена артистка України Тетяна Садохіна та лауреатка всеукраїнських і міжнародних конкурсів Марина Ткаченко. Ведучою спектаклю в образі Зими була Катерина Кібенко, акторкою філармонії та здобувачкою освітнього ступеня «магістр» спеціальності 034 Культурологія у ПНПУ імені В. Г. Короленка.
Захід став частиною практичної підготовки майбутніх культурологів. Зокрема, магістранти у межах дисципліни «Аналітика у сфері культури» складали рецензію на виставу режисерки проєкту, Заслуженої працівниці культури України Лариси Семеняги та координаторки Оксани Владикіної відповідно до наданих рекомендацій. Доцентка Алла Литвиненко провела теоретичну підготовку здобувачів освіти, пояснивши, що рецензування – один із важливих різновидів аналітичної діяльності культуролога, а вміння написати рецензію є показником сформованості у здобувачів комунікативних, критичних навичок і професійної компетентності фахівця. У змісті рецензії студенти кафедри розкрили творчий задум постановника, охарактеризували втілені на сцені засоби театралізації – сценічне оформлення, світло, музику, акторську гру, мізансцени, вокальні та хореографічні номери. Аналізу підлягали також сюжет, композиція, персонажі, роль ведучої у спектаклі тощо.
Майбутні культурологи провели аналіз постановки «Чудо творимо разом зі Святим Миколаєм» як певного соціокультурний продукту, зорієнтованого на відповідну вікову категорію глядачів. Студенти з’ясували, яким чином усі художні рішення на сцені відповідали віку дітей, для яких розігрувався спектакль. Важливо було висвітлити реакцію аудиторії під час спектаклю, оскільки святкове сценічне дійство від початку до кінця було побудоване на інтерактивній взаємодії головних персонажів із глядачами.