Гостьова лекція випускника факультету технологій та дизайну, лауреата премії «Вчитель року – 2021», учасника Полтавського осередку громадської організації «Всеукраїнська асоціація наукових і педагогічних працівників технологічної освіти», вчитель трудового навчання та технологій Ліцею № 32 «Європейський» Полтавської міської ради, Сергія Володимировича Полякова
27 травня 2024 р. в рамках вивчення освітнього компонента «Теорія і методика технологічної освіти» відбулася гостьова лекція на тему: «Особливості професійного становлення майбутнього вчителя трудового навчання та технології в умовах реформування освітньої галузі «Технологія» в Новій українській школі» для здобувачів різних рівнів вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Трудове навчання та технології).

Практичним досвідом із здобувачами вищої освіти поділився випускник факультету технологій та дизайну, здобувач кафедри теорії і методики технологічної освіти, лауреат премії «Вчитель року – 2021», активний учасник Полтавського осередку громадської організації «Всеукраїнська асоціація наукових і педагогічних працівників технологічної освіти», вчитель трудового навчання та технологій Ліцею № 32 «Європейський» Полтавської міської ради, Сергій Поляков.

Сергій Володимирович ознайомив з основними нормативними документами, програмними вимогами, методичними рекомендаціями щодо викладання предмета та критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання та технології. Основну увагу акцентував на використанні сучасних інформаційно-комунікаційних та педагогічних технологій в удосконаленні знань графічної грамоти учнів, навичок виконання операцій із ручних технік обробки матеріалів та побутової практичної діяльності учнів.

Серед запрошених на занятті були здобувачі вищої освіти факультету початкової, технологічної та професійної освіти ДВНЗ Донбаського державного педагогічного університету та науково-педагогічні працівники кафедри теорії і практики технологічної та професійної освіти д. п. н., професор Володимир Стешенко та к. п. н., доцентка Надія Вовк, які є рецензентами освітньо-професійної програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології) різних років.

Зокрема, Володимир Стешенко наголосив на позитивних результатах систематичного впровадження вчителями трудового навчання та технологій на уроках трудового навчання методу проєктів, який сприяє підвищенню продуктивності уроку та рівня знань учнів, розвитку творчого і критичного мислення, уміння працювати з інформаційними джерелами.

Надія Вовк подякувала за запрошення на відкрите заняття з теорії і методики технологічної освіти та наголосила на практичній значимості таких зустрічей для вдосконалення професійних компетентностей майбутніх учителів трудового навчання та технологій.

Андрій Цина, завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти наголосив на актуальності сьогоднішнього заняття та підкреслив важливість аналізу організаційно психолого-педагогічних проблем аспекту професійного становлення майбутнього вчителя трудового навчання та технологій.
Деканка факультету технологій та дизайну, доцентка Юлія Срібна відмітила, що одним із найважливіших завдань сучасної педагогічної освіти є підготовка майбутнього вчителя, що розбирається в законах, загальних закономірностях і процесах, пов’язаних зі сферами їх практичного застосування. Окреслені завдання висувають високі вимоги до вчителя трудового навчання та технологій і вимагають ґрунтовної, як методичної так і практичної підготовки випускників закладів вищої освіти.
Лариса Гриценко, підводячи підсумки заняття зауважила, що головною метою підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій за освітньо-професійною програмою «Середня освіта (Трудове навчання та технології) є формування технологічно освіченої особистості, підготовленої до самостійного життя і активної перетворювальної діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства для реалізації творчого потенціалу учнів.