Міжкафедральний науковий семінар на тему: «Методика формування графічної компетентності на уроках технологій»

У Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка, 14 березня 2025 р., на кафедрі теорії і методики технологічної освіти відбувся міжкафедральний науковий семінар для наукових керівників та здобувачів третього (доктор філософії) рівня вищої освіти. Тема наукового семінару «Методика формування графічної компетентності на уроках технологій». На семінар були запрошені науково-педагогічні працівники кафедри професійної освіти та дизайну (д.п.н., проф. Кулик Є. В.; д.п.н., проф. Близнюк М.М.; к.п.н., доц. Борисова Т.М.; к.п.н., ст. викл. Орлова Н. С.; к.п.н., доц. Титаренко В.М.) та кафедри культурології, філософії та музеєзнавства (д.п.н., проф. Кравченко Л. М.).

На міжкафедральному науковому семінарі обговорювалися актуальні проблеми сучасної технологічної освіти, зокрема розробка та впровадження методики формування графічної компетентності учнів у процесі вивчення технологій.

Аспірант кафедри теорії і методики технологічної освіти Сергій Поляков, науковий керівник к.п.н., доц. Лариса Гриценко, презентував результати свого дослідженням, що до застосування цифрових освітніх технологій, зокрема використання 3D-моделювання, графічних редакторів і цифрових платформ у навчанні учнів на уроках технологій.

К. п. н., доц. Срібна Юлія Анатоліївна, декан факультету технологій та дизайну, зазначила, що сучасна освіта спрямована на розвиток ключових компетентностей учнів, серед яких важливе місце займає графічна компетентність – здатність правильно читати, аналізувати та створювати графічні зображення. Вона є важливою складовою технологічної грамотності, що необхідна для подальшого навчання та професійної діяльності в галузях інженерії, архітектури, дизайну, механіки тощо.

Д. п. н, проф. Цина Андрій Юрійович, завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти, відмітив, що розробка ефективної методики формування графічної компетентності учнів на уроках технологій є актуальним завданням сучасної педагогіки. Такі дослідження сприятимуть підвищенню якості освіти, розвитку візуального мислення та підготовці учнів до сучасного технічного середовища.

Д. п. н, проф. Титаренко Валентина Петрівна схвально оцінила запропоновану С. Поляковим методику, яка включає три етапи впровадження: етап створення контенту для уроків, етап організації середовища взаємодії учнів із освітнім контентом та на третьому етапі – створення комплексного освітнього засобу для організації проєктно-технологічної діяльності. Позитивно було оцінено розуміння здобувачем особливостей спроєктованої ним методики формування графічної компетентності учнів на уроках технологій.

Канд. фіз.-мат. наук, доц. Хоменко Любов Григорівна підкреслила, що тема семінару відповідає сучасній реформі НУШ та новим Державним стандартам базової середньої освіти. Схвальної оцінки було надано запропонованому Сергієм Володимировичем авторському підходу до формування графічної компетентності учнів на уроках технологій, що базується на оновленому стандарті загальної середньої освіти, враховує використання компетентнісного підходу в освітньому процесі та відповідає очікуваним результатам навчання. Для вчителя – це допомагає вибудувати власну освітню траєкторію для досягнення цілей технологічної освітньої галузі.

Також виступили присутні на науковому семінарі запрошені особи:

Д. п. н., проф. Кулик Євген Володимирович позитивно оцінив розкриття здобувачем освітнього процесу на уроках технологій на основі проєктно-технологічної діяльності, відзначив, що використаний здобувачем діяльнісний підхід «теорія-практика-готовий виріб» найкращим чином реалізує запропоновану методику формування графічної компетентності учнів.

Д. п. н., проф. Близнюк Микола Миколайович відзначив особистий внесок С. Полякова у розкриття сучасних цифрові технології, інтерактивних методів навчання та можливостей STEM-освіти як найбільш ефективних для формування графічної компетентності учнів на уроках технологій.

Д. п. н., проф. Кравченко Любов Миколаївна відзначила правомірність розкритих здобувачем критеріїв, за якими здійснювалося оцінювання ефективності розробленої методики формування графічної компетентності учнів на уроках технологій. Виступаюча дала позитивну оцінку проведеному С. Поляковим аналізу критеріїв оцінювання сформованості графічної компетентності(когнітивний, діяльнісний, мотиваційний та аксіологічний критерії), кожен з яких має три складова елементи, на основі яких вибудовується програма навчання технологій.

Семінар дозволив узагальнити наукові підходи до формування графічної компетентності, обмінятися досвідом та виробити рекомендації щодо вдосконалення методики формування графічної компетентності учнів на уроках технологій у НУШ.

You may also like...