На кафедрі професійної освіти та дизайну відбувся міжкафедральний науковий семінар «Розвиток інноваційної культури майбутніх викладачів закладів професійної освіти в процесі фахової підготовки»

На кафедрі професійної освіти та дизайну Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка відбувся міжкафедральний науковий семінар «Розвиток інноваційної культури майбутніх викладачів закладів професійної освіти в процесі фахової підготовки», у якому взяли участь викладачі кафедр теорії і методики технологічної освіти, загальної педагогіки та андрагогіки, культурології, а також теорії і методики фізичного виховання, адаптивної та масової фізичної культури. Захід став результатом плідної співпраці науковців і практиків, які досліджують проблематику розвитку інноваційної культури майбутніх викладачів професійної освіти.

Декан факультету технологій та дизайну, доцентка Юлія Срібна, у вітальному слові наголосила на потребі модернізації методик підготовки педагогів відповідно до викликів сьогодення. Вона підкреслила, що підвищення якості освіти неможливе без інноваційного підходу до організації навчального процесу та впровадження актуальних освітніх практик.

Завідувач кафедри професійної освіти та дизайну, професор Євген Кулик, як спікер семінару, акцентував увагу на значущості інноваційної культури як складової професійної компетентності сучасного викладача. Він окреслив роль інтеграції сучасних технологій і методик у підготовці студентів до викликів цифровізованого світу та гнучкого ринку праці.

У виступі професорки Любові Кравченко було підкреслено значення гуманітарної складової у формуванні особистості інноватора. Професор Олександр Лук’яненко наголосив на потребі осмислення інноваційної культури крізь призму філософії освіти. Професор Павло Хоменко приділив увагу структурним компонентам інноваційної культури та їхньому впливу на професійне становлення майбутнього педагога. Професорка Оксана Корносенко наголосила на важливості досліджень у сфері інноватики як наукового підґрунтя для реформування професійної освіти. Професорка Олена Ільченко поділилася практичними аспектами використання інновацій у процесі навчання.

Професор Андрій Цина акцентував увагу на необхідності стратегічного підходу до формування інноваційної культури в контексті модернізації змісту професійної підготовки. Він підкреслив важливість системного впровадження педагогічних інновацій, які мають бути не лише теоретично обґрунтованими, а й апробованими у практичній діяльності закладів освіти.

Професорка Валентина Титаренко зауважила, що інноваційна культура майбутніх педагогів має формуватися як невід’ємна складова загальної професійної культури, що включає готовність до творчості, критичного мислення, саморозвитку та гнучкості у застосуванні освітніх технологій. Професор Микола Близнюк акцентував на розробці авторських навчальних програм, спрямованих на підвищення цифрової грамотності майбутніх викладачів.

Доцентка Рената Винничук відзначила актуальність проблематики розвитку інноваційної культури майбутніх викладачів закладів професійної освіти у процесі фахової підготовки. Доцентка Тетяна Борисова представила доповідь про адаптацію навчальних програм до сучасних вимог освіти, зосередивши увагу на міждисциплінарному підході. Доцентка Наталія Орлова окреслила місце інноваційної культури в професійному зростанні викладача. Доцентка Оксана Кудря поділилася досвідом використання проєктних технологій контексті формування у здобувачів вищої освіти готовності до інноваційної педагогічної діяльності. Доцентка Лариса Гриценко підкреслила роль інноваційних технологій у підготовці фахівців нової генерації.

Аспірантка кафедри професійної освіти та дизайну Анна Шовкова-Альохіна презентувала результати дисертаційного дослідження щодо розвитку інноваційної культури майбутніх викладачів закладів професійної освіти. У своєму виступі вона обґрунтувала авторську модель розвитку інноваційної культури, що включає когнітивно-технологічний, ціннісно-методологічний та оцінно-результативний блоки, а також виокремила ключові принципи, функції, компоненти й умови, що забезпечують ефективність формування інноваційної культури.

У межах семінару було представлено результати дослідно-експериментальної перевірки моделі, проведеної на базі кількох провідних закладів вищої педагогічної освіти України. Доповідачка зазначила, що навчання за експериментальною моделлю сприяло суттєвому зростанню рівнів сформованості інноваційної культури у майбутніх викладачів.

У обговоренні під час семінару взяли участь доктори педагогічних наук Евген Кулик, Павло Хоменко, Оксана Корносенко, Олена Ільченко, кандидати педагогічний наук Валерій Титаренко, кандидати технічних наук Володимир Кондель, Петро Молчанов, кандидат мистецтвознавтва Алла Литвиненко, кандидати історичних наук Віта Дмитренко, Віталій Дмитренко, доктори філософії Світлана Огуй, Наталія Нагорна, Олексій Дебре, аспіранти факультету.

Міжкафедральний науковий семінар підтвердив, що розвиток інноваційної культури є стратегічним напрямом у системі професійної підготовки викладачів. Обговорені питання, нові ідеї та практичні напрацювання стануть важливим підґрунтям для подальших досліджень та модернізації освітнього процесу в закладах професійної освіти України.

You may also like...