Триває робота команд проєкту LibArt_UA

12 грудня 2025 року відбулася зустріч команд проєкту 101129385 – LibArt_UA –
ERASMUS-EDU-2023-CBHE «Designing and Implementing Liberal Arts Studies in
Ukraine» (LibArt_UA). Мета зустрічі – створення дорожньої карти проєкту на перший
квартал 2026 р. У нараді від української сторони взяли участь представники
Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка,
Національного університету «Києво-Могилянська Академія».

Від європейських колег – науковці з Братиславської міжнародної школи Liberal Arts
(Словаччина) та Варшавського університету (Польща) – докторка філософії,
доцентка, координаторка бакалаврату Братиславської міжнародної школи Liberal Arts
(BISLA) Дагмар Куса, керівник Європейського консорціуму вільних мистецтв і наук
(ECOLAS) Андрей Черний, професор Роберт Сухарський з факультету «Artes
Liberales» Варшавського університету, професор вільних мистецтв і природничих
наук Теун Дж. Деккер (Teun J Dekker) Університетського коледжу Маастрихта (UCM)
та директор LAS Університету Адама Міцкевича, професор, доктор хабілітований
Лукаш Ружицький. ПНПУ імені В. Г. Короленка представляв менеджер проєкту,
завідувач кафедри культурології, філософії та музеєзнавства професор Олександр
Лук’яненко.

Проєктанти детально узгодили процедури, етапи та організаційні механізми реалізації
Робочого пакету 3 «Навчання персоналу та професійний розвиток», відповідальним
за який визначено ПНПУ імені В. Г. Короленка. Зазначений робочий пакет є ключовим
для забезпечення стійкості та ефективності проєкту, оскільки спрямований на
системне підвищення компетентностей академічного й адміністративного персоналу
українських університетів, що впроваджують інноваційні міждисциплінарні програми
LA/LAS. Основна увага приділяється формуванню здатності педагогів працювати в
парадигмі ліберальних студій, застосовувати студентоцентровані методики та
підтримувати інтегративний характер навчальних планів, а також розвитку
управлінських навичок персоналу, який забезпечує функціонування цих програм.

Під час зустрічі учасники докладно обговорили й затвердили запропоновані тематику
та зміст тренінгових модулів, що розробляються на основі попереднього опитування.
Це опитування, проведене під керівництвом команди Полтавського педуніверситету,
мало на меті визначення ключових компетентностей і прогалин у навичках,
необхідних для роботи з освітньою специфікою педагогіки LA/LAS. Зібрані дані
дозволили сформувати структурований перелік умінь, що потребують цільової
підтримки: від методик формування широкої академічної бази до інструментів

тьюторського супроводу та організації міждисциплінарних навчальних середовищ. На
підставі цих результатів сторони погодили логіку впровадження тренінгів, терміни їх
проведення та очікувані результати, що у підсумку забезпечить якісну підготовку
персоналу до підтримки та розвитку програм LA/LAS у відповідних закладах вищої
освіти України.

You may also like...