ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ ВИВЧАЮТЬ ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД КРАЩИХ ВИПУСКНИКІВ КАФЕДРИ
Випускник університету Ярослав Єнко поділився зі студентами спеціальності 034 Культурологія досвідом своєї практичної роботи у соціокультурній сфері. Нині він завідуючий відділом науково-експозиційної роботи Національного музею-заповідника імені М.В. Гоголя. Навички евристичної роботи та любов до науки, прищеплені в роки студентства, у професійному житті вилилися у зйомки документального фільму «Сорочинський Свято-Михайлівський монастир. Відлуння» про святиню, яка понад 200 років тому існувала на Миргородщині. Пан Ярослав презентував стрічку викладачам на студентам.
Завідувач кафедри культурології Олександр Лук’яненко актуалізував для молоді знання, отримані під час вивчення курсів онов наукових досліджень та теорії культури, зауважив значення культурного продукту для вивчення історії української культури та повсякденної культури України, бо Я. Єнко описував не лише архітектуру, але й уклад життя козацької старшини та чернецтва України Нової доби.
Професорка кафедри Любов Кравченко розповіла про досвід вивчення монастирського життя Полтавщини на кафедрі культурології, зауваживши і ще студентські наукові розвідки Ярослава Єнка, і дисертацію колишньої викладачки Богдани Бергсми про просвітницькі ідеї та навчально-виховну діяльність православних монастирів Центральної України кінця XVII–XVIII століття. Повсякдення представників духовенства нині є частиною наукових пошуків доцента Віталія Дмитренка та перегукується з темами відповідного блоку історії повсякденної культури України.
Сам автор зауважує специфіку підготовки такого культурного продукту: до зйомок залучили понад 50 людей, ролі виконували місцеві жителі; стрічку знімали протягом двох років на Миргородщині, Шишаччині та в Полтаві; фільм знімався за власні кошти, при допомозі музею Миколи Гоголя реквізитом та інформаційним забезпеченням, транспортом, тощо.
Здобувачі освіти визначали навички, актуальні для професійного культуролога під час створення документальних просвітницьких проєктів та аналізували стрічку в есе не лише з професійної, але й з ідеологічної точки зору. Як зазначила Олександра П’ятак у своєму творі, присвяченому документальному кінофільму про монастир, «як би росіяни не намагалися знищити українську ідентичність ані впродовж минулих століть, ані в двадцять першому столітті жодні зусилля не здатні вбити незламний український дух».