Учнівські наукові читання на базі факультету технологій та дизайну ПНПУ імені В.Г. Короленка

6 травня 2025 року на базі Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка відбулися учнівські наукові читання, які об’єднали активну учнівську молодь з різних навчальних закладів Полтави та Полтавської області. Захід проходив у змішаному форматі й мав на меті популяризувати наукову діяльність серед школярів та зміцнити співпрацю між закладами освіти різного рівня. Факультет технологій та дизайну традиційно став простором для реалізації цієї ініціативи.

З вітальним словом до учасників звернулася ректорка університету, професорка Марина Гриньова, яка привітала юних учасників, побажала плідної бажала плідної наукової співпраці, інтелектуального зростання. Марина Вікторівна підкреслила, що підтримка юних дослідників – це інвестиція в наукове майбутнє України, вона наголосила на відкритості університету до інтелектуального партнерства.

Факультет технологій та дизайну став важливою локацією для учасників заходу. Очільниця факультету, доцентка Юлія Срібна, привітала учнівську молодь і педагогів, акцентувала увагу на активній співпраці факультету з учителями шкіл міста й області та важливості підтримки юних дослідників у реалізації їхніх перших наукових проєктів.

Кафедра теорії і методики технологічної освіти, кафедра професійної освіти та дизайну, а також кафедра культурології та музеєзнавства виступили активними організаторами події на факультеті. Захід відбувався у змішаному форматі – учні долучалися як очно, так і дистанційно.

На високому рівні з доповідями, присвяченими дослідженню культурної спадщини українського народу, виступили:

Ніколаєнко Мілана (Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради) – «Характеристика орнаментів в українській вишивці» (науковий керівник – Дубик Наталія Павлівна);

Логвінова Дарина (Науковий ліцей № 3 Полтавської міської ради) – «Вибійка як вид декоративно-прикладного мистецтва» (науковий керівник – Варданія Олена);

Сільченко Владислава (Ліцей №14 “Здоров’я” Полтавської міської ради) – «Творчість Віти Дзюби: сучасне відтворення традицій ляльки-мотанки» (науковий керівник – Куратнік Тетяна);

Бегмат Марія (Ліцей №32 “Європейський” Полтавської міської ради) – «Збереження та популяризація української писанки» (науковий керівник – Рутковська Олена);

Ярмицька Анна (Ліцей 2 “Подільський” Полтавської міської ради) – «Народна іграшка з природних матеріалів» (науковий керівник – Марцінковська Раїса);

Цікаві й змістовні дослідження представили юні науковці міста та області. Глибоку культурологічну проблематику розкрили у своїх виступах:

Єрмакова Софія (Кременчуцький ліцей № 4 “Кремінь” Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області) – «Аналіз діяльності Кримськотатарського ресурсного центру» (науковий керівник – Пропастіна Оксана);

Дюс Ярина (Ліцей №21 «Надворсклянський» Полтавської міської ради) з доповіддю «Жінки в кримськотатарському суспільстві: традиційні і сучасні ролі» (науковий керівник – Костенко Олена);

Іванчук Софія (Ліцей №21 «Надворсклянський» Полтавської міської ради) – «Віртуальні релігійні громади як форма релігійної практики у цифрову епоху» (науковий керівник – Костенко Олена Юріївна);

У межах читань відзначено й роботи, присвячені науково-технічній творчості та ШІ:

Таран Іван (Ліцей №32 “Європейський” Полтавської міської ради) – «Генератор на базі двигуна зовнішнього згорання» (науковий керівник – Поляков Сергій);

Бабенко Каріна (Сагайдацький навчально-виховний комплекс “загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад” Шишацької селищної ради Полтавської області) – «Штучний інтелект і творчість людини» (науковий керівник – Ляшенко Світлана Валентинівна);

Рубан Назарій (Ліцей №14 “Здоров’я” Полтавської міської ради) – «Використання ШІ у проєктуванні виробів, створених власноруч» (науковий керівник – Куратнік Сергій Леонідович).

Завдяки такому формату заходу учні змогли представити власні дослідження,  розширити свій науковий кругозір і відчути себе частиною академічної спільноти. Факультет технологій та дизайну щиро дякує всім учням та їх науковим керівникам за активну участь у читаннях. Під час підсумкового обговорення було висловлено сподівання на продовження традиції учнівських читань як дієвого інструменту розвитку молодої української науки.

You may also like...