АСПІРАНТИ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ) СПІВАВТОРИ КОЛЕКТИВНОЇ МОНОГРАФІЇ

Вийшла друком монографія Розвиток гуманістичних ідей у неперервній освіті: від Григорія Сковороди до сучасного педагога-новатора : колект. наук. монографія / за заг. та наук. ред. д-ра пед. наук Н. І. Білик ; редколегія : В. В. Зелюк, М. О. Кириченко, В. В Пилипенко, З. В. Рябова та ін. Полтава; Київ: ПАНО ім. М. В. Остроградського, 2023. 542 с.

DOI: https://doi.org/10.33272/M2023-1

URL:http://pano.pl.ua/images/FILES/pidrozdily/kafedra_pedmaisternosti/biblioteka/monografiia_skovoroda_2023.pdf

4 квітня відбулася презентація наукового видання, співавторами якого виступили чотири аспіранти кафедри теорії і методики технологічної освіти, які навчаються за освітньою програмою «Середня освіта (Трудове навчання та технології). Опубліковані в монографії статті – підсумок участі аспірантів у виконанні в межах робочого часу кафедральної теми «Теоретико-методичні аспекти технологічної освіти учнівської та студентської молоді засобами естетичної культури та дизайну», що має номер державної реєстрації УкрІНТЕІ № 0117U003063. Зміст монографії об’єднаний спільною ідеєю висвітлення науково-практичного досвіду реалізації гуманістичних ідей Григорія Сковороди, запровадження інноваційної діяльності в закладах освіти, реформування освіти як у нашій країні, так і в світовому освітянському просторі. Ключові проблеми, висвітлені в монографії, обговорювалися на наукових заходах різного рівня.

Публікація аспіранта 1 курсу Владислава Калюжного присвячена актуальній проблемі обґрунтування цілісного підходу до формування в учнів на уроках трудового навчання ключової компетентності здорового життя як інтегративного вияву низки її компонентів, пов’язаних із особливостями освітньої діяльності. Розкрито сутність, зміст, структуру та концептуальні засади дослідження. Описано систему методів формування компетентності здорового життя учнів основної школи у трудовому навчанні. Визначено критерії, показники та рівні сформованості компетентності здорового життя як результату трудового навчання школярів.

Представлені в монографії результати трирічного дослідження аспіранта Олександра Деденєва висвітлюють проблему обґрунтування цілісної системи методів формування громадянської відповідальності у трудовому навчанні учнів основної школи. Розкрито сутність, зміст, структуру та концептуальні засади дослідження. Визначено систему методів формування громадянської відповідальності учнів основної школи у трудовому навчанні. Обґрунтовано критерії, показники та рівні сформованості громадянської відповідальності як результату трудового навчання школярів.

Актуальні питання з обґрунтування комплексного підходу до використання сценічних прийомів у педагогічній діяльності вчителя технологій представлені в науковій розвідці аспіранта першого курсу Олектадра Зорі. Ним розкрито сутність поняття «театральна педагогіка». Описано концептуальні підходи до формування акторських якостей у вчителів основної та старшої школи. Обґрунтовано систему методів формування акторських якостей у вчителів основної та старшої школи. Визначено критерії, показники та рівні сформованості акторських якостей педагогів.

У підрозділі монографії, підготовленому аспірантом третього курсу Євгенієм Колісником, розкриті актуальні проблеми обґрунтування теоретичних і методичних основ розвитку особистості учнів основної школи засобами театральної педагогіки у трудовому навчанні. Розкрито сутність поняття «розвиток особистості школяра засобами театральної педагогіки». Описано концептуальні засади застосування засобів театральної майстерності у трудовому навчанні та вихованні школярів. Обґрунтовано методику використання сценічних прийомів у трудовому навчанні учнів основної школи. Визначено критерії, показники та рівні розвитку особистості учнів як результату впровадження елементів театральної педагогіки на уроках трудового навчання.

Книга може бути корисною керівникам закладів неперервної, вищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої освіти, педагогам, які налаштовані на розвиток свого професіоналізму, прагнуть до цілеспрямованих результатів, високих досягнень у навчанні та вихованні учнівської та студентської молоді.

You may also like...