ВИКЛАДАЧІ ТА СТУДЕНТИ КАФЕДРИ КУЛЬТУРОЛОГІЇ – УЧАСНИКИ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ МИСТЕЦЬКОЇ НАУКОВО-ПРАКТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
Колектив кафедри культурології разом зі здобувачами освіти доєднався до роботи Всеукраїнської науково-практичної конференції «Мистецька освіта в контекст глобалізації та полікультурності», що проходить 14-15 квітня 2023 на базі Навчально-наукового інституту культури і мистецтв Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». Наш університет у числі співорганізаторів заходу, тому викладачі та студенти стали активними учасниками наукового симпозіуму.

На пленарному засіданні, яке модерувала д.п.н., проф. Ірина Цебрій, із першою доповіддю на тему «Амбівалентність глобалізації мистецького простору» виступив завідувач кафедри культурології, доктор історичних наук, доцент Олександр Лук’яненко. Він охарактеризував тенденції у розумінні глобалізації та космополітизму в сучасному суспільстві, а також продемонстрував приклади глобалізаційних процесів на мистецтво різних епох на прикладі творів доби єлизаветинської Англії, впливу японізму на творчість французьких імпресіоністів, колоніальної політики – на мистецьку діяльність кубістів та приклади еклектики стародавнього та популярного мистецтва сучасності.

Науковці кафедри поділилися своїми розвідками з історії та теорії культури («Проблемні моменти історії української культури ранньомодерного часу в контексті принципів полікультурності» (к.і.н., доц. Віталій Дмитренко), а також з прикладної культурології та професійної підготовки фахівця-культуролога («Полікультурність як атрибут креативних індустрій» (к.і.н., доц. ВітаДмитренко), «Полікультурний образ світу в гуманітарній підготовці школяра» (к. мист., доц. Алла Литвиненко), «Професійно-мистецька компетентність майбутніх культурологів у контексті ідей акмеологічного підходу» (д.п.н., проф. Любов Кравченко), «Парадигма університетської гуманітарної освіти у полікультурному просторі» (к.п.н., доц. Рената Винничук)Здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти апробували матеріали своїх кваліфікаційних робіт. Серед них Андрух Любов («Використання локацій бібліотеки в мистецькій освіті»), Мелана Сокол («Інтернаціоналізація культури в УРСР у контексті теорії глобалізації»), Анастасія Стародубцева («Діяльність міських будинків культури в контексті принципів полікультурності»), Ірина Грінько («Роль керівника закладу культури у музично-естетичному вихованні підростаючого покоління»), Тамара Іващенко («Розвиток мистецької освіти під впливом електронної комунікації»), Сергій Забора («Естетичне виховання молоді засобами української вишивки у музейному просторі»), Алла Ребрик («Врахування потреб у музично-естетичному вихованні дітей та молоді під час планування роботи закладу культури») і Таісія Тарасовська («Вплив російсько-української війни на мистецький простір України»).

Здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти демонстрували сформовані навички наукової роботи, вироблені під час написання курсових робіт та діяльності у студентських наукових групах. Серед активних учасниць симпозіуму – Мирослава Романенко («Специфіка вивчення творчості Марії Приймаченко в курсі історії світової культури») та Олександра П’ятак («Полікультурні аспекти релігійних творів Лесі Українки»).