Майбутні вчителі технологій та викладачі професійної освіти стали учасниками творчого майстер-класу із технології ліплення з глини
27 жовтня 2025 року на факультеті технологій та дизайну ПНПУ імені В. Г. Короленка відбувся практичний майстер-клас із технології ліплення з глини для майбутніх учителів технологій та педагогів професійної освіти. Захід провела Гурин Наталія Володимирівна — майстер декоративного розпису, член Спілки народних майстрів України, випускниця факультету технологій та дизайну ПНПУ імені В. Г. Короленка, майстриня КП «Опішнянська Артіль». Мисткиня поєднала демонстрацію традиційних прийомів опішнянського гончарства з методичними акцентами для роботи в аудиторії зі здобувачами освіти.

Завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти професор Андрій Цина відзначив, що співпраця з майстрами народної творчості є стратегічно важливою для підготовки майбутніх педагогічних працівників нового покоління, а важливим методичним акцентом є інтеграція локальної культурної спадщини до змісту майстер-класів.


Наталія Гурин на прикладах народної іграшки показала, як пов’язати тему ліплення з історією Полтавщини та опішнянськими традиціями.


Професорка Валентина Титаренко зауважила, що опанування базових технік ліплення з глини має не лише мистецьке, а й важливе педагогічне значення: воно розвиває просторове мислення, дрібну моторику, естетичний смак учнів. Вона підкреслила доцільність введення опішнянських традицій у шкільні уроки технологій через зміст, пов’язаний з місцевою культурною спадщиною.


Майбутні учителі технологій та педагоги професійної освіти виготовили вироби й виконали базове оздоблення: під час заняття учасники ознайомилися з фізико-технологічними властивостями глини, етапами її підготовки до ліплення, традиціями опішнянської кераміки; на практиці відпрацьовано базові ручні техніки роботи з глиною, а також формування об’ємних скульптурних форм; окремий блок було присвячено художній обробці поверхні виробів.


Доцентка Лариса Гриценко відзначила, що здобутий на майстер-класі практичний досвід є однаково цінним як для вчителів технологій, так і для майбутніх викладачів професійної освіти: він збагачує інструментарій практикоорієнтованого навчання, перетворює локальні ремісничі традиції на сучасні методичні розробки для навчально-виховної роботи з учнями в закладах освіти.



