Відбулося обговорення європейського досвіду підготовки культурологів
На факультеті технологій та дизайну відбувся віртуальний круглий стіл у межах співпраці з польською Фундацією Масових Видовищ. Науково-педагогічні працівники кафедри культурології разом із головою Фундації Надією Мороз-Ольшанською обговорили перспективи розвитку освітніх програм кафедри. Під час дискусії гарантки освітніх програм Алла Литвиненко та Рената Винничук презентували дійсні освітні програми підготовки культуролога. Н. Мороз-Ольшанська як викладачка Ягелонського університету поділилася враженнями від освітньої програми українських колег і зауважила їхню подібність до чинних програм у Польщі. Вона зауважила про попередній позитивний досвід співпраці з кафедрою культурології з 2020 року щодо періодичного обговорення проєктів освітніх програм з метою наближення їх до європейських стандартів. Це вже вдало відобразився на наповненні програм освітніми компонентами, які з одного боку показують тяглість підготовки від бакалавра до магістра, а за іншого дають можливість отримувати освіту магістра на умовах перехресного вступу. Польща у багатьох випадках не має такої тяглости. Це позначається на наявності у польських освітніх погромах різних спеціальностей багатьох спільних предметів у структурі освітніх компонентів освітніх програм.
Завідувач кафедри культурології Олександр Лук’яненко звернув увагу на необхідність врахування досвіду польських колег у площині формальної та неформальної освіти, а також співпраці закладів освіти з громадськими інституціями та органами владу у підготовці спеціалістів. Так, Н. Мороз-Ольшанська розповіла про налагоджену систему стипендій від міських рад на розвиток культурних проєктів студентами спеціальності. Освітні компоненти з історії культури покликані показати студентам взаємозв’язок та паралельність культурних явищ у різних кранах у певний часовий проміжок.
Доцентка Віта Дмитренко після презентації гості звернула увагу на те, що в освітній програмі з культурознавства Ягелонського університету багато предметів мають практичне спрямування із завданням знайти рішення соціокультурним проблемам. У ході круглого столу культурологи зупинилися на позитивах польської й української освітніх програм. Були висловлені побажання й рекомендації, зокрема, щодо написання студентами проєктних робіт (у Польщі їх приймають на розгляд інституції культури), акценту на вивчення можливостей реклами, проєктного мислення. Подібні заходи допомагають тримати руку на пульсі змін в освітньо-науковому середовищі України та Європи і мотивують до постійного оновлення освітніх програм та удосконалення форм і методів роботи зі здобувачами освіти.