ЗАСІДАННЯ РОБОЧОЇ ГРУПИ З РОЗРОБКИ Й ОНОВЛЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ)» ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ПЕРШОГО (БАКАЛАВРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

26 травня 2022 р. відбулося засідання робочої групи з розробки й оновлення освітньої-професійної програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» для підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології), яка успішно акредитована у 2022 р. (термін дії сертифікату складає п’ять років).

В онлайн-заході взяли участь завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти Андрій Цина, члени робочої групи (гарантка освітньої програми доцентка кафедри теорії і методики технологічної освіти Лариса Гриценко, директор опорного закладу «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області» Микола Копайгора, доцентка кафедри виробничо-інформаційних технологій та безпеки життєдіяльності Оксана Кудря, доцентки кафедри теорії і методики технологічної освіти Юлія Срібна та Ольга Титаренко, здобувачки вищої освіти Діана Вінницька та Олександра Мисак), зовнішній стейкголдер – директорка Кибинської гімназії Миргородської міської ради Полтавської області Лариса Лисенко.

Гарантка освітньої програми Лариса Гриценко подякувала членам робочої групи та стейкголдерам за їхні побажання й пропозиції щодо оновлення освітньої програми. Наголосила на продовженні орієнтації на потреби регіонального ринку праці та модернізація змісту ОП шляхом збільшення професійно-орієнтованих освітніх компонент та їх удосконалення з метою формування професійних компетентностей здобувачів вищої освіти.

Член робочої групи Микола Копайгора наголосив на важливості введення до освітніх компонентів курсу «Методика виховної роботи» як обов’язкової навчальної дисципліни циклу професійної підготовки, що забезпечить формування цілісного комплексу початкових професійних умінь і навичок у майбутніх вчителів, без яких неможлива їхня підготовка до самостійного, творчого і дієвого розв’язання практичних завдань як під час навчальної та виробничої практики в закладах позашкільної освіти бакалаврів, так і в майбутній професійній діяльності.

Доцентка кафедри теорії і методики технологічної освіти Юлія Срібна зауважила, що в пропозиціях експертної групи з проведення дистанційної акредитаційної експертизи було запропоновано включити до переліку обов’язкових ОК дисципліни дизайн-освіти. В зв’язку з цим вона запропонувала ввести «Основи дизайну» та «Дизайн виробів декоративно-прикладної творчості». Значущою й пріоритетною, щодо питання оновлення змісту освітньої програми, є думка стейкголдерів. Так директорка Кибинської гімназії Миргородської міської ради Полтавської області Лариса Лисенко зауважила, що сучасний вчитель трудового навчання та технологій має оперативно обробляти великий масив наукової, спеціалізованої, методичної інформації, бути готовим до ефективного розв’язання завдань, використовувати вітчизняний і міжнародний досвід, приймати соціально відповідальні рішення, передбачати їхні наслідки. Ця вимога сьогодення повинна забезпечуватися упровадженням у педагогічний процес обов’язкових дисциплін, які дозволяють сформувати здатність до критичного осмислення проблем у сфері технологічної освіти нової Української школи, оригінального мислення та проведення досліджень.

Здобувачки вищої освіти Діана Вінницька та Олександра Мисак наголосили, щодо продовження популяризації принципів академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу та висловили позитивну думку щодо співвідношення навчальних дисциплін, навчальних і виробничих практик, актуальності й ефективності обов’язкових і вибіркових дисциплін стосовно формування загальних і фахових компетентностей освітньої програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології).

Колектив кафедри теорії і методики технологічної освіти щиро вдячний зовнішнім та внутрішнім стейкґолдерам за співпрацю з оновлення освітньо-професійної програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології)»!

You may also like...